Kovícká kola 2000 - Jeseníky       2000-08-05

Tak jako každý rok i letos jsme se s klukama sešli a debatovali o letních kolech. Letos už se nám nechtělo tahat bagáž a najíždět spousty kilometrů, tak jsme si řekli, že to letos pojmeme jinak. Dali jsme v květnu brainstorming u Stýffa ve Strašnicích a shodli se na tom, ze pronajmeme chatu. Vytipovali jsme si 4 různé chaty odpovídající našim představám a tahle byla volná:

Heřmanovice u Vrbna pod Praděděm č.419 chalupa

Lokalita Hrubý Jeseník chalupa
Železniční stanice   Město Albrechtice 20km
Autobus Heřmanovice 1km
Počet lůžek/pokojů 1/1 (gauč), 1/3, 1/4 (max 8 lůžek)
Vybavení Možnost vytápění v topném období, WC v objektu, studená a teplá voda v objektu, sprcha s teplou vodou, kuchyne s vybavenim, televizor, radio, chladnicka, prodejna potravin 1km, restaurace 1km, koupání 10km
Další vylepšení Obývací pokoj s krbem, jídelna, mikrovlná trouba, rychlovarná konvice, zastřešená veranda s posezením, venkovní gril, houpačka pro děti. Parkování u chalupy.
Sobota - Odjezd na dovolenou

Vyrazili jsme dopoledne kolem 10 hodiny a to jsme si museli dojít pro Láďu "Kotě" Mařáka, kterej toho po páteční kalbě v břístevský hospodě měl evidentně dost a trošku zachrápal.. Cesta ubíhala celkem v pohodě a rychle, Stýffek a jeho BMW 528 se fakt snažili (což někteří z nás celkem těžce nesli ...). Cestu jsme trefili pěkně, trošku rušněji bylo v Jeseníku, tam jsme se s McMlokem nějak neshodli na směru cesty a tak nás pak museli hledat. Na oběd jsme si zajeli do restauračky na nejvyšším kopci v okolí, ale bylo to dobrý.

osetrovani_mloka.jpg nakladani_kol.jpg 001.jpg chalupa.jpg

Na místo jsme dorazili asi ve čtvrt na čtyři, takže včas. V místě nás už čekala rodinka pronajímatele. Paní se divila, kde máme slečny.. a nevypadala nadšeně, když zjistila, že žádný slečny nebudou, že je to čistě pánská jízda. Nicméně jsme se nastěhovali, první pokoj Vlastik, McMlok a Kubass, Ladis vzal zavděk gaučem v prostředním pokoji a v "obýváku" Karlik, Stýff a Tomíno. První věc, kterou jsme museli udělat, bylo "uklidit" asi 148 malovaných hrníčků a talířů ze všech poliček, zdí a skříněk, celkem logicky jsme předpokládali, že by to nemuseli ve zdraví přežít.

Po lehkém vybalení jsme se rozhodli neplýtvat časem (byli jsme mladí a nezkušení) a vyrazit na kola. Ujeli jsme asi 5km a Stýffek nahlásil povolenou šlapku na kole (začal se sabotážema docela brzo). Takže jsem ho v tom nemohl s Kubassem nechat a hodili jsme vracečku. Tím se z nás stala skupina B. Cestou jsme narazili na bar Pohoda a vzhledem k tomu, že na logu stálo velké G, tak jsme se stavili na jedno.

Skupina A: oběd po čtvrté odpolední a poznávací kolečko z Heřmanovic, přes Vrbno a domů

Skupina B pokračovala dál ..... tedy vlastně zpátky a všichni jsme se sešli v chaloupce.

006.jpg barveni_karel.jpg barveni_vlastik.jpg barveni_styff1.jpg barveni_styff3.jpg

Navečer jsme vybalili zakoupené barvičky, myslím, ze to byla Wella Blonde a nějaké platinová. Dali se do barvení hlaviček, Kubass dostal na škebli tři rychlý pruhy, Kajass chobotnici, Vlastik zkusil celoblond, nejtěžší bylo ukecat Stýffka, aby si nechal obarvit alespoň dva pruhy. Nakonec jsme ho přesvědčili a tak bylo po další dva roky vidět, že jsme na něm nešetřili.

Neděle

Skupina A, B i C: dopoledne déšť, odpoledne - výlet všech skupin dolů z Heřmanovic, terénní sjezd všech bláznů z kopce z lesa dolů do bahna...

grupa.jpg sjezd_marak.jpg sjezd_mlok.jpg sjezd_styff.jpg kubass_varici2.jpg

Pondělí

Skupina A: velka tůra, Heřmanovice - kopec Orlík, trochu bloudění, místní burani měli kecy na naše přilby, schování před dešťem v samošce, pak v bus zastavce za kterou měli radar policajti, takže jsme upozorňovali kolemjedoucí řidiče (slow down), konečne přestalo pršet, výstup serpentinami do šíleného krpálu, sjezd do druhého údolí až do Vrbna - nová silnice, velmi příjemně rychlá cesta, ve vinárně na naměstí ve Vrbnu nevaří, lepší je to naproti v hospodě...(asi v úterý), a 3 km pred cílem nás zastihl šílený déšť - někdo to stihnul, někdo bohužel ne :-(

Úterý

Protože jsme byli v oblasti plné lesů a počasí bylo taky tak akorát, rozhodli jsme se podívat, jestli nerostou v okolí nějaké houby. Aktiváci vyrazili na kola a my jsme si vzali Alenku a vyrazili do kesů. Možná vysvětlit kdo je to Alenka - velkej vlčák, tedy vlčáčice, která prostě jednoho dne přišla a trávila s námi volné chvíle. Když jí to přestalo bavit, sebrala se a šla asi domů. V lese jsem zjistili, že rostou houby v neuvěřitelném množství, hned napoprvé jsme jich přinesli plné tričko. Další den už jsme si vybírali jenom hříbky, kdo by sbíral babky. Mě pak odpoledne čekala nevděčná práce - všechny houby očistit, nakrájet a hlavně najít něco, na čem by se daly usušit. Ale zase jsem pak dva roky měl doma houbové omáčky a voňavé bramboračky.

snidane.jpg alenka_kajass_kubass.jpg alenka_kubass_styff.jpg kubass_houbar.jpg

Skupina A: Heřmanovice, Vrbno a nahoru na Praděd - podruhé už to mít nemusím (kopec všech kopců), ale je od tamtud dobrej výhled, rozhledna byla zavřená, sjezd z kopce 76 km/h mě málem stál život, never again, pod kopcem jsme dali hromadnýho panáka "na spýdaře" návrat domů přes Vrbno, návštěva zmíněné hospody, dobré a levné jídlo a šup domů...

styff_houbar.jpg houbari_s_ulovkem.jpg ulovek.jpg houbicky_susene.jpg

Středa

Skupina A i B: Heřmanovice, kolem kláštera do Zlatých hor, výstup na Rejvíz, dobrá restaurace, dobré jídlo, návštěva místních jezírek, paní nás na kolech zrovna nepochválila, ale dali sme brčko a bylo líp, návrat přes tahlý sjezd pod Orlíkem domů???? teda domů asi ne, návštěva heřmanovické hospody, pár piv a limonád a také pár panáčků - hůů a hůů a hůů - to byla jízda jako na ledu!!!

kostel.jpg 025.jpg 026.jpg 027.jpg 028.jpg
029.jpg 030.jpg 031.jpg 032.jpg 033.jpg

A takhle to viděl nezúčastněný pozorovatel několik set kilometrů daleko: Byl stredecni vecer, prisla jsem unavena z hodiny anglictiny a chystala jsem si dat vanu a telefon, volal mi Tomino, jenze on to nebyl Tomino, byl to Kaja, pak Vlastik, pak zas Tomino a pak i Kubik a Styff a vsichni mi neco vypraveli v podnapilem stavu.. (Janička)

036.jpg 037.jpg 038.jpg 039.jpg 040.jpg

A jak to bylo doopravdy? Těžko říct, musíme si počkat na vyvolání fotek. Ale každopádně to bylo velký! Po dobré a velké večeři přišli na řadurundy panáčků.. a hezky každej objednal to co mu chutná.. takže vodečka, FC, myslím, že i becher a žitná.. Na chatu jsme dorazili až po jedenáctý, cestou vymetl McMlok nějakej pangejt. Měl jsem kliku, že jsem si nechal na hlavě helmu (??), dal jsem si totiž pěknou šlupku do kebule (výška vstupních futer asi 175cm - Kjss 191cm), to by mě asi usmrtilo/umrtvilo.

Čtvrtek

výlet na Orlík, výměna duše u Vládi Marysky (Kotě), oběd na Rejvízu, tady se naše cesty rozdělily:

Skupina A: opět ďábelský výstup na Orlík a dokonce až skoro na vrchol, kola sme vedli, tlačili, a pak i chvíli bez kol, nějaké focení foťákem, v kterém není film = opakované focení...sjezd do Vrbna a domů

Skupina B: si dala ještě dobrou palačinku, v klídku dopila a pak se pustila serpentýmana dolů do dolního Údolí, pěknej několika kilometrový sjezdík, pak ovšem následoval několika kilometrový (cca 7-8 km) výjezd a to nebylo zdaleka tak pohodový! Pak už následoval jenom sjezd do Heřmanovic a prudké brždění před heřmanovickou hospodou. Dali jsme si pivko a k večeři moravského vrabce s knedlíkem a zelím. Přinesli nám 5 velkejch domácích knedlíků na šišatým talíři, na druhé půlce zelí a na tom teprve vrabce. Ač jsem měl hlad, tak jsem se s tim potýkal jako bych u toho měl umřít. Další půl hodiny jsme strávily bez pohybu, nebyl jsem schopnej si dojít ani na záchod, jak jsem byl narvanej. A to celý za 45,- Kč!

Pátek - Downhill & Borgové

Skupina A: jela do Vrbna, pak 3 km z Vrbna do děsnýho kopce v největším vedru ale pak si to vynahradila jestě delším sjezdem lesem, pak malé stoupání po silnici 452 a další delší sjezd lesem do Karlovic. Odtud táhlý ale dobrý kopec směrem na Hájovny, Jelení a sjezd do Holčovic a nazpátek do Heřmanovické hospody na obídek - Tomino dal smažák s hranolkami, ostatní taky poobědvali. Pak návrat do chalupy a příprava ohně atd....spaní na posteli

Skupina B vyrazila na downhill naproti přes údolí. Vyšlápli jsme si celkem slušnej krpálek po takový hnusný štěrkový cestě (která na druhou stranu slibovala dobrej sjezd), nahoře si dali pauzičku, koukli do lesa a našli pár houbiček. Pak jsme to pustili dolu, vidle se snažila co mohla, fakt to bylo dost rychlý!

Skupina C hlídala základnu a relaxovala.

Večer se zapálil táborák a udělali jsme si buřtíko-špíz. To už se Kubass, Láďa a Tomíno připravovali na lov - chystali se na vrbenskou diskotéku do ESA. Nevim jak, ale ukecali Mloka aby jim půjčil svýho Formana. Kolem 22 hodiny vyrazili.

styffek_fernet.jpg 009.jpg kubass_varici.jpg marak_varici.jpg kubass_smazic.jpg marak_kubass_kuchari.jpg

Dále vypráví jeden z přímých účastníků: Rozhodli jsme se, ze se zucastnime venkovske diskoteky ve Vrbnu pod Pradedem...Mlok nam pujcil karu a mi velmi opatrne dojeli do mesta, na diskarnu nas pustili za mistni poplatek 20 Kc a hned jsme se zacali pozorne koukat kolem sebe, hmmm, stalo to za to.... :-). Na parketu tancilo par puvabnych divek, jine se pred nami schovavali v ruznych zakoutich velkeho salu. Dali jsme si neco do nosu, kluci vodku, ja sodu a po chvili sem se vrhnul do davu a zacal se pohybovat v rytmu hudby, panove po par vodkach se pridali tez a tak jsem tancovali, koukali, hodnotili, smali, parili atd... a ze bylo na co koukat, panove zkouseli i neco ulovit, bylo jim vsak neprano, tak jsme pred treti rano odjizdeli z namesti s Kubassovym pokrikem "vy kundy jedny nemrdavy"! Cesta domu byla jiz rychlejsi, Mlok zas nema tak pomaly auto, a jak sme prijeli, udelali jsme kolektivni asimilaci :-))))

Vrátili se ve tři ráno, dělali strašnej bordel, řvali něco o tom, že jsou Borgové a všichni budeme asimilovani! To jim s vydrželo celkem dlouho, pak Ladis odpadl (na schody v kuchyni) a Kubass s Tomínem kecali az do čtyř hodin ráno.

marak_kubass.jpg kubass_kyblik.jpg 005.jpg odjezd.jpg
Sobota - Odjezd z dovolené

Vstávali jsme celkem brzo, kolem osmé, aby jsme stačili po sobě uklidit a zabalit se. Některým méně asimilovaným borgům (kteří dělali nejvíc bordelu) to evidentně nedělalo moc dobrě. Nakonec jsme udělali závěrečné zůčtování a vyšla nás dovolená na 8.000,- ubytování + 7.000,- ostatní (jídlo, pití, kultura a doprava), to znamená na jednoho 2.400,- což se mi jeví jako poměrně pěkné.

Tnx Tomínovi za jeho komentáře.

Přidání vlastního komentáře k této akci