Kovícká kola 2001 - Pařížov       2001-05-05

Tak jako každý rok po dlouhá léta se chystá dovolená na kolech (poslední dobou spíš s kolama, stárnem, co se dá dělat :-)) Letos to vypadá na nějakou chalupu, už máme užší výběr asi patnácti, teď jenom vybrat tu správnou..

Pátek: Srazili jsme se ve Bříství, Vlastik dorazil jako první a tak zašel za Mařákem a skejsli u jeho babičky (pokládali koberec nebo tak něco). Styffek měl noční, tak pracoval a Tomíno to vzdal (moc práce - nebo ženská v tom byla?)

Sobota: Odjezd z Bříství v 13:30, Vlastik s Ladisem vyráželi kolem 10:30na kolech, jenom si nechali nějaké drobnosti u nás v autech (spacáky, padák atd.). Kluky jsme dojeli v Kolíně, zastavili jsme se všichni na jídlo v motorestu Na Skalce, kde jsme skejsli asi do 15hod. Pak se přihnal pěknej slejvák, kluci nakonec dorazili pěkně promočení.

Do Pařížova jsme dorazili v 15:40, pořád lehce pršelo, zahnuli jsme podle pokynů podél vody až na konec a dál jsme nevěděli.. Narazili jsme na bránu a za ní na pohled celkem luxusní chata. Nevěděli jsme, jestli je to ono nebo ne, ale protože jsme nechtěli dále moknout, tak jsme vlezli dovnitř.

Vyšel majitel, vjeli jsme oběma autama dovnitř a zaparkovali je pod přístřeškem. Majitel nás přivítal a šli jsme na prohlídku. Už v předsíni jsem si říkal, že je tady něco v nepořádku a pohled do jídelny a obýváku mi to potvrdil. Všede pěkná dlažba, v obýváku krb, kožené sedačky + přehozy z ovčí kůže, jídelna pro 12 lidí, velká dobře vybavená kuchyň s mikrovlnou, koupelna se sprcháčem a vanou, WC a sklípek. Takovej "menší" (dvojkomorovej) s první pomocí. Ta se skládala z basy Géček, 13 Plzní, pro jistotu taky pár plechovkovejch Radegastů atd.

Následovala prohlídka prvního patra - pinpongovej stůl, tři ložnice, WC a koupelna se sprcháčem. Celej barák vypadal, že je těsně po rekonstrukci, no prostě paráda. Pak ještě ukázka sportovního vyžití (dvě lodičky, petanque, kroket, kuželky, šipky, pinec, frisbie, bedbington..) a lehké info o okolí, hlavně o přehradě, která se nachází 300 metrů od chalupy. Pak majitel zmizel (aby se za 5 minut vrátil dohodnout na sobotu na převzetí)

Tak jsme se zabydleli, zbyla na mě se Stýffkem nejmenší ložnice, ale to nevadilo, stejně jsme jí využívali nejmíň ze všech. Večeři jsme si dali v "letní jídelně" za šumění jezu, které stoupalo úměrně s přibývající vodou. Stále pršelo. Tak jsme si zalezli dovnitř a hráli do půlnoci pingpong - bez našich dvou cyklistů, kteří toho měli tak akorát a velmi brzo vytuhli.

Neděle:Ráno jsme se probudili a naše malá říčka byla pěkně rozvodněná, tak kde jsme včera po jezu chodili suchou nohou se valila voda, trávník nebyl mokrej, to byl úplný vodní svět. A protože nám v obýváku viseli fotky, jak to v 1997 vypadalo na přehradě, rozhodli jsme se zjistit stav vody v přehradě. Řekl bych, že vody bylo hodně.. Přehrada je velmi pěkná, novogotická, tak jsme se kolem ní prošli, hodilo to asi 5km.

Když jsme se vrátili, pánové se rozhodli pro sjezd dravé řeky, a protože jsme byli u jezu, museli jsme nejdřív lodičku vynést kus proti proudu. Celkem makačka, pramička není zrovna z nejlehčích. Pak se odvážní chlapci (Kubass, Vlastik a Ladis) v helmách nalodili, já jsem pustil řetěz a to byl fofr... měl jsem co dělat, abych jim po břehu stačil a u našeho mola je mohl zase chytit a přitáhnout za řetěz.

Kolem 14. hodiny jsme udělali oběd, těstoviny s omáčkou, pak jsem hrál s Koubassem a Vlastikem petanque a kroket. V 18:30 odjezd na večeři bez McMloka, takže jsme se všichni vešli ke Stýffkovi do báwa. Jeli jsme přes Běstvinu do hospody "Na křižovatce". Dali jsme si hromadně smažák (nic jiného stejně neměli) a k pití pivo Rebel.. no byl jsem jeden z mála, co si dal druhej kousek. Po tomto kulinářském "zážitku" jsme se přesunuli do nedaleké Třemošnice na gécko a tláču, to už byl o trochu rozumnější podnik.

Vrátili jsme se do chalupy akorát na poslední třetinu hokeje ČR-Itálie, to nebyl hokej, ale střelnice, skončilo to 11:0! Potom jsme popřáli Kubáskovi (trochu předčasně ale úmyslně) k 25. narozkám a pak se "panáčkovalo" až do 03hod.

Pondělí: Od "rána" dojíždíme litrovku Ferneta, není co snídat, tak se od 10 hodin sbíráme na nákup.. v 13:45 to Vlastik s Ladisem nevydrží a odjíždějí na kolech za kusem žvance. To nás motivuje a ve 14 hodin vyráží zbytek na nákup do Třemošnice. Klasický nákup, 3 chleby, basa Géček, 18 buřtů, kuřecí masíčko na gril.. Pak jsme si dali v hotelu v restauraci (taková klasická 3 cennová) obídek, polívka + uzená rolka se zelím a br. knedlíčky navíc, jednu desítku a jednu dvanáctku za bratru krásných 82,-

Cestou zpátky jsme hledali pěkné místo na petanque, najeli jsme 20km navíc a našli jsme si takové odpočívadlo, které se nám zdálo vhodné. Ukázalo se, že až tak vhodné zase nebylo, dost nerovné, mírně do kopce a dost štěrku. Tak jsme si párkrát hodili a jeli zpátky. Víc se nám to líbilo v Pařížově u kostela, tam jsme vydrželi o dost déle, pak se k nám přidali i naši cyklisti. Po chvíli hraní se objevila nějaká grupa cyklistek s problémem, který chlapci hbytě a ochotně na místě vyřešili.

Vzhledem k tomu, že se přihlásil hlad, vrátili jsme se do chalupy, povečeřeli a začali se věnovat sportu. Původní krocket se nějak změnil v krocketball. Láďa mezitím přidělal sedák od padáku na trám a po nezbytné instruktáži tak vzniklo tréninkové středisko Houston. Večer jsme si ještě udělali buřtíky v krbu a shlídli SouthPark a začali postupně tuhnout. Po sprše jsem v 02:30 odcházel jako poslední spát.

Úterý: Steven kolem 7hod tak strašně chrápal, že jsem šel spát dolů na sedačku. Asi v 11hod jsme vyrazili (bez Stýffa, kterej hlídal oheň) kolmo směrem na Běstvinu a pak kolem Sečské přehrady. Tam jsme si dali na jedné sympatické skoro zahrádce pivko, aby jsme měli dost sil na další kilometry (a že jich bylo!). Po objetí Sečské přehrady jsme se zastavili na oběd v restauraci, pivo nějaký .., ale 12°, smažák s bramboráčky neměl chybu! Cestou z restauračky nás čekali dvojité celkem příkré schody, což Vlastika a Ladise neodradilo od jejich sjetí. No a protože nejsem žádné měkké prso, šel jsem do toho taky. A to byla veliká, ale veliká chyba, zapoměl jsem si dát sedlo níž.. krásnej kotrmelec i s kolem, ještě že jsem měl helmu.

Doplněno: tak ty schody mě přišli na 1200,- za opravu vidle!

Středa: Udělali jsme si výlet na zříceninu hradu Lichnice, krásnej výhled a pěkná ostuda, když jsme se bavili o zdejší průvodkyni a ona seděla kousek od nás za nízkou zídkou :-) Večer jsme rozjeli krbík a grilík, k večeři byly stejky na grilu, moc dobrá záležitost. Po večeři malý drink, podle fotky to vypadá na Bílého medvěda.

Před půlnocí jsme se rozhodli pro noční projížďku po řece, spustili jsme na vodu jak pramici, tak i kanoi, do ní jsem si vlezl já s Kubassem. Sebou flašku šampusu, na lodě svíčky, prostě pohoda. Udělali jsme okruh od nás k přehradě a zpátky. Pak jsme se nechali jenom unášet proudem bok po boku.. tak jsme se v kanoi pohodlně natáhli.. a pak se to stalo, při neopatrném pohybu (nechci říkat čí byl) jsme se najednou ocitli oba ve vodě.. a že neměla takhle koncem jara a pod přehradou víc jak pár stupňů. Urychleně jsme vytáhli lodě a já letěl dát si teplou sprchu.

Čtvrtek: Vyrazili jsme s Ladisem hledat nějaký příhodný kopec na provětrání padáku, projeli jsme několik vesnic, až jsme objevili příhodný kopec nad vesnicí. Projeli jsme za vesnici, rozbalili padák a pomáhali Láďovi se startem.. asi nebyly nejlepší podmínky a ani ten kopec nebyl nic moc, prostě to vždycky skončilo pár poposkoky a přistáním. Dole Ladis sbalil padák do květáku, vyšlapal nahoru, my jsme mu to pomohli rozložit a zase znovu. Po hoďce nás to přestalo bavit, tak jsme si vedle na polní cestě hodili petanque. Večer jsme upekli spešl perník, hlavně s polevou jsme si dali hodně práce :-)

Pátek: Výlet na státní zámek Žleby. Když se otevřeli masivní vrata do zámku, ujala se nás mladá průvodkyně, která právě kroutila praxi. Ze začátku z nás byla hotová (nás bylo 7 a jí asi 17), pak jsme s ní prohodili pár vět a začala být vpoho. Zámek jsme si prohlédli se zájmem, někteří dokonce s takovým zápalem, že to bylo slyšet široko daleko (Ladis spustil alarm). Po pěkném výhledu z věže a prohlídce sklepení jsme se odebrali do zámeckého parku, kde jsme si trochu odpočinuli (bylo to přece jenom náročné :-)) Cestou zpět jsme ještě koupili basičku Géček a letěli jsme na něco k jídlu. Cestou jsme si všimli tří mladých stopařek a po dvou kilometrech jsme se rozhodli pro ně vrátit. A protože se nechtěli rozdělit do obou aut, musel Kubajz opustit Tomínův pomeranč a nastoupit si k nám. Takže to zbylo na Tomína s Mlokem. A výsledek? V Třemošnici si vystoupili a my jsme si jeli udělat něco k večeři.

Sobota: Závěrečný úklid, poslední jízdy na lodičkách, odjezd asi v půl druhé. cestou jsme se ještě zastavili v autobazaru a pak se všichni sešli v Bříství na konečné zůčtování a zakončení akce. Rozhodli jsme se proto, že zajdem na jedno, ale v hospode měli až od 17hod, bylo teprve 16hod. Naštěstí se mi podařilo přemluvit paní Šmejkalovou, takže jsme seděli sami na zamčené zahrádce. Tomu říkám protekce :-))

Celková kilometráž za naší "cyklodovolenou" - celých 32 km!! Nepočítám Vlastika a Mařáka. Jsou jiní!

Přidání vlastního komentáře k této akci