Vánoce 2006       2006-12-24

Letošní vánoce jsme se rozhodli neřešit, i tak jsme měli dost starostí. Neděli jsme byli na Čerňáku, po snídani (ředkvičky a jogurt) jsem měl těžší den, odpoledne jsme si pustili Rafťáky, po večeři jsme se sešli s Vlastikem a McMlokem v centru. Z Václaváku jsme se vydali na Staromák na svařák, pak pěkně osvětlenou Pařížskou, přes Mánesův most na pivko a panáčka do Malostranské pivnice, návrat přes Karlův most zpět do centra.

Ráno veliké balení, v jedenáct jsme byli u našich v Kobylkách, odpoledne přijel zbytek rodiny, takže jsme byli komplet + Adél. Po osmé jsme se zabalili a jeli na sever, super cesta bez provozu. V Pernštejně nás čekali, dokonce i mladí byli ještě naživu. Rozdali jsme si dárky, připili si na budoucí budovatelské úspěchy, poslali holky spát a do tří jsme s Honzou kecali. Po obědě jsme hopli do aut a vyrazili na návštěvu příbuzných k Plzni. Nějak mi ta cesta nesedla, takže jsem hned po příjezdu dostal panáčka domácí slivovice na srovnání žaludku. Na zpáteční cestě jsme viděli nepěknou bouračku, asistovali hasiči i vrtulník.

V úterý jsme vyrazili na výlet za Kendou a Mírou, kousek od nás byli s partou na horách. Z Pernštejna přes Ostrov, Jáchymov do obce Abertamy, kdem na nás už čekali. Auto jsme nechali na parkovišti a vyrazili po zelené turistické kolem hájenky na rozcestí Bludná, pak po červené na Blatenský vrch. Místy byla cesta jedna ledová plotna, se zájmem jsme sledovali tři cyklisty, jak se jim vůbec nechtěl sjíždět kopec. Rozhledna i vedle stojící boudy byly zavřené, takže po krátkém posilnění jsme pokračovali dál po červené. Cestou jsme narazili na místní naučnou stezku se zajímavými džurami :-)

Rozhledny.com - Rozhledna která stojí na "Blatenském vrchu" (1043 m.n.m) v Krušných horách, pochází z roku 1913. O její výstavbu se zasloužil spolek pro zimní sporty z Horní Blatné. Ten chtěl v první řadě vybudovat v okolí turistické a lyžařské středisko. Proto bylo rozhodnuto o výstavbě horského hotelu s restaurací a vyhlídkovou věží v jednom. Projekt zhotovil Karel Matusch, a stavět se začalo v roce 1912. Otevření 21 metrů vysoké rozhledny proběhlo 5. července 1913. Objekt po druhé světové válce zabrala pohraniční stráž, která se o údržbu vůbec nezajímala, takže hotel s restaurací byl v padesátých letech zbourán. Dnes můžeme obdivovat pouze samostatně stojící kamennou rozhlednu, o kterou pečují místní skauti.

Krusnehory.net - Ledová jáma, pozůstatek dolu Jiří, je velmi úzká a až 15 m hluboká a tak zde vzniká zvláštní klima umožňující vznik jeskyního ledu přetrvávajícího i v letních měsících. Podle historických pramenů důl dosahoval hloubky okolo 50 m. Dnes je již zčásti zaplněn padajícím kamením z bočních stěn. Je zaznamenáno, že odtud bylo vytěženo šest fůr ledu pro ošetření raněných vojáků za bitvy národů u Lipska roku 1813. Vlčí jáma vznikla propadem stropů jednoho z největších dolů této oblasti Wolfganga. V propadlině dlouhé 120 m a hluboké asi 25 m jsou ještě patrné zbytky starých chodeb. Všechny dobývací práce se vykonávaly ručně pomocí dlátek, kladiv, želízek a sochorů. Pomáhal také oheň - žár hořícího dřeva způsobil rozpukání horniny a její snadnější odlamování. Tomuto způsobu se říkalo krušení - odtud pramení i název místních hor - Krušné.

Prošli jsme Horní Blatnou, kolem nádražíčka a po žluté do Perninku, tam jsme trochu zakufrovali a museli se přebrodit polozmrzlým močálkem na tu správnou cestu, zpátky do Abertam. Kendu a Míru jsme hodili na Plešivec až před jejich chajdu. Na zpáteční cestě jsme omylem navštívili vrchol Klínovce, a to navigoval místňák :-) Měli jsme obavu o sjízdnost poslední části cesty, ale klikatá cesta lesem přes Údolíčko do Pernštejna byla vpoho.

Ve středu jsem objeli s Honzou cyklokrámy v Kadani a Chomutově, nakonec jsme mu pomohli vybrat nového trekového LeaderFoxe, takže se budou příští rok podávat vrcholové výkony :-)

Přidání vlastního komentáře k této akci