VanLife víkend Krušné hory       2021-10-08

K narozeninám jsem dostal možnost vyzkoušet si víkendový vanlife. Souhrou všech možných okolností jsme se k tomu dostali až začátkem října. Jak je mým zvykem, připravil jsem se předem (nerad improvizuju), naplánoval trasu, vytipoval (nechal si poradit) zajímavá místa na přespání - vše směrem na Plzeň. A pak mě zase život vyškolil - páteční provoz se potkal s volbami a bouračkou kdesi na okruhu. Takže na plzeňskou D5 bychom se z Holešovic dostali asi za 3 hodiny, k Plzni za tmy..

Přebírání auta v pátek odpolednePrvní spaní pod MilešovkouPrvní spaní pod MilešovkouVanLife víkend Krušné horyRozhledna Hláska na Růžové hoře

Rychlá změna plánu, nejbližší dálnice je D8 a i tak nám trvalo skoro hodinu se na ní dostat. Mažeme po dálnici, se soumrakem sjíždíme za Milešovkou a začínáme hledat místo k prvnímu přenocování. A hned se ukazuje, že to tak jednoduché nebude, pokud nechceme porušovat zákazové značky. Což obecně nechceme, takže křižujeme krajinou a s přibývající tmou se stává hledání náročnějším. Nakonec nacházíme polní cestu kolem lesa, to by nám mělo na noc stačit. Parkujeme mezi stromy, dáváme něco na chleba a zalejzáme se ubytovat.

Něco málo k zapůjčenému vozu. Ford Tourneo Custom s vestavbou, 4 sedačky, místo páté velká lednice (vzhledem k venkovním teplotám nebylo třeba zapínat). Zadní sedačky vyndány, místo nich velké úložné boxy na plnovýsuvech, nahoře rozkládací postel slušných rozměrů. (.. když to srovnám se spaním v Toyotě ve Švédsku.. to se nedá srovnat!) Více podrobností na portálu řidiče

VanLife víkend Krušné horyZřícenina hradu HasištejnZřícenina hradu HasištejnZřícenina hradu HasištejnPodzemí hradu Hasištejn

Ráno nemělo chybu, sami (ač na cestě) uprostřed přírody.. při odjezdu jsem pochopil.. zákazová značka byla pohozená v pangejtu, takže ani tady jsme neměli být.. Vzhledem k tomu, že jsme byli kousek od Móni s Petrem, strávili jsme příjemné dopoledne vyhříváním se na terase u kávičky. Následoval přesun do Krušných hor, přes Horní Jiřetín na Horu Sv. Kateřiny s rozhlednou Hláska.  U bývalé obce Reizenhain krásné místo na piknik, modré nebe, sluníčko, svačina, kávička.. pohodička. O kus dál se najednou mezi stromy objevila věž hradu Hasištejn, krátký pohled do mapy a za chvíli se procházíme liduprázdným hradem, do zavíračky chyběla přesně půl hodina.

Druhé spaní u VejprtVečerní vaření kolem bodu mrazuPřituhuje..Vodní nádrž PřísečniceMědník

Po páté končíme s neplánovanou prohlídkou podsklepeného nádvoří (kam se dá při troše snahy pohodlně dostat) a vyrážíme hledat místo ke spaní. Motáme se kolem Vejprt, na několikátý pokus nacházíme krásné místo, kam by se vešlo spousta aut (zcela legální zpevněná cesta bez zákazu). Než uvaří Zuzka večeři, je tma a pořádná kosa.. od Petra jsem dostal flašku točeného piva a nakonec jsem to pivo musel ohřát na vařiči, aby se vůbec dalo vypít (nedalo). Ráno zamrzlá psí miska s vodou. S polozamrzlým autem přejíždíme na sluníčko, parkujeme u vodní nádrže Přísečnice, snídáme. Krásné počasí oceňujeme i na Mědníku, krásný výhled do kraje.

KadaňKavárenský povaleč v KadaniKadaňVanLife VanLife - detail provedeníFerrata Slánská hora

Když se dozvídám, že Zuzka ještě nikdy nebyla v Kadani, sjíždíme z hor a procházíme si město. No, upřímně, nejvíc času nám zabrala návštěva cukrárny :-) Pomalu se stáčíme na Prahu, cestou do Slaného uděláme špionážní foto vestavby (kdyby náhodou..) a vystoupáme na Slánskou horu, shlédnout místní ferratu. Při dotankovávání předvádíme auto/vestavbu zvědavcům na pumpě a okolo šesté (velmi neradi) vracíme auto.

Děkuji za krásný víkend!

Přidání vlastního komentáře k této akci