Další vyvoněná dovolená, tentokrát na Šumavě - vol.2       2004-06-23

Středa - výlet na Kašperk
Dopoledne jsme se vykopávali dost různě, takže jsme nakonec utvořili tři skupinky a různými trasami vyrazili na hrad Kašperk.

500.jpg 520.jpg
V lese těsně pod hradem mě dostihnul Koivův telef, že za deset minut začíná prohlídka, takže jsme dorazili akorát, kluci byli na prohlídce a my jsme šli na další. Hrad pěknej, dávaj ho dokupy, zajímavá střecha na jedné věži, kvůli nehořlavosti byla postavena z cihel. Po prohlídce jsme našli kluky jak sedí v místním stánku a dávají druhého Bernarda a k tomu medovinku. Takže jsme si přisedli a dali taky rundičku.. zkrátka jsme se tam sekli skoro do tří. Z Kašperku jsme vyrazili do protikopce a po půl kiláčku vylezli na Pustý hrádek, bývalé předsunuté strážní stanoviště hradu. Po pár zásazích šiškami jsme se stáhli zpátky na silnici a vyrazili jsme na brutál sjezd směrem na Kašperské hory. Celkem slušná asfaltka lesem, bohužel co deset metrů přeťatá odvodňovacím příkopem. Takže jízda se skládala ze skoku, přibrždění, dalšího skoku, přibrždění a tak skoro dva kiláčky. Na konci jsem vyjel do protikopce a chtěl pokračovat dál, když mě dojel Stýffek s otázkou zda mám peněženku... a nejen že jsem jí neměl, neměl jsem ani telef.. peněženka se válela někde na silnici, té si Stýffek všiml a za cenu "probrždění" pláště ji sebral. Okamžitě jsem vyrazil zpátky do toho děsnýho krpálu, cestou zkoušel kolemjdoucí, zda ho nenašli. Měl jsem děsnou kliku, nikdo ho nenašel, válel se skoro nahoře u strany, lehce omlácen. Kluci čekali vKašperských horách na zahrádce, jen co jsme si objednali pivko začalo pršet, tak jsme se stáhli dovnitř, na "oslavu" šťastného shledání se svými věcmi jsem objednal rundičku, pak se přidal Koivu.. no pěkný, někteří z nás už toho měli tak akorát :-)

Čtvrtek - výlet k jezerům
Budíček před devátou, po snídani jsme se naložili do dvou aut a i s bajky jsme vyrazili na Železnou Rudu, zaparkovali v Sedle pod Špičákem a vyrazili po žluté k Černému jezeru, poté dál po červené .... až na rozcestí Lomnice. Stejnou cestou zpět, akorát Koivu bloudil někde v údolí.

605.jpg 620.jpg 625.jpg 635.jpg

Po návratu na parkoviště jsme se občerstvili a rozděleni na pěší a kolistickou část vyrazili ještě k Čertovu jezeru. Vzhledem k terénu se pěší volba ukázala jako dobré řešení. U jezera ani živáčka, prostě nádhera, zkusím složit nějakou pěknou panoramatickou fotečku.

650.jpg 670.jpg

Večer po návratu jsme hodili maso na gril a většina se zahloubala do knížek.. čtenářská mánie vznikla kvůli Ladisovi a jeho třem dílům Divokých a zlých od Jiřího Kulhánka. Nejdříve jsem ji zkusil já, pak se přidal Tomíno, McM a dokonce i Stýffek, takže jsme se o ty knížky slušně přetahovali. Po jídle následovalo ještě pár gamesek.

Pátek - sportovní a letecký den
Od rána nic moc počasí, zrušili jsme plánovaný program, nechali mladýho vychrnět a v poledne jsme pěšo vyrazili na nohejbálek. Naše oblíbené hřiště bylo bohužel obsazené, kemp začal ožívat. Rozhodli jsme se pro pivko v místní restauračce. Jenže cestou jsme narazili na jiné, méně kvalitní hřiště, takže jsme se tam upíchli. Po čtyřech setech nás za nerozhodného stavu přece jenom zahnal déšť do restaurace. Dali jsme si obídek a pak jsme vyrazili pokračovat v načatém hohejbálku. Dokonce se i uvolnilo to lepší hřište, prostě pohodový odpoledne.

708.jpg 710.jpg 725.jpg 730.jpg

Když už jsme měli pocit, že bylo sportu dost, vyrazili jsme zpátky do chalupy, připravit se na leteckou show. Ladis naložil vše nezbytné do auta a vyrazil na louku nad chajdou, my jsme vzali foťáky, trieder a vyrazili za ním. Samotná příprava trvala přes půl hodiny. Pak si hodil Ladis na záda motor, nahodil ho, "postavil" padák a za podpory motoru se rozeběhl dolů po louce. Za pár okamžiků už se vznášel nad námi. Krásnej pohled, akorát ten kravál od motoru. Láďa udělal pár elegantních obrátek, párkrát se zakýval sem a tam a šel na přistání. Jak jsme se dozvěděli v zápětí, nahoře slušně foukalo, tak proto ten předčasný konec.

735.jpg 738.jpg 740.jpg 750.jpg

Po návratu z airshow jsme povečeřeli, kluci si přetahovali fotky mezi noťasema, Stýffek pilně četl. Ještě jsme si pořádně zagamesili, Carrcassone se stali mojí kořistí, Osadníky vyhrál Vlastik. Nakonec jsme dali poslední noční pozorování, McMlok zkoušel udělat nějaké fotky noční oblohy, akorát že zmotal clonu a světlost, takže z toho nakonec nic nebylo. Venku bylo 5°C, takže nás to celkem brzy přešlo a šlo se chrnět.

Sobota - Rabí
Osmá budíček, balení, uklízení. Protože už v tom máme za ty léta nějakou praxi, zbyla nám ještě hoďka na opravdu poslední gamesku - Carcassonne této dovolené (bylo mi ctí udělat přes 150bodů :-)) Po vyrovnání účtů a rozloučení s majiteli jsme vyrazili na zpáteční cestu, s plánovanou zastávkou na hradě Rabí. Přijeli jsme akorát na polední pauzu, takže jsme zašli na oběd v restauraci na dohled od hradu. V jednu jsme šli na prohlídku, ale ouha, nějak jsme se nevešli na velkou prohlídku. Po krátké debatě jsme zvolili kratší variantu na Hranolovou věž, která začínala za půl hoďky.

801.jpg 802.jpg 803.jpg 804.jpg

Rabí je největší hradní zříceninou v Čechách. Nejstarší částí hradu z doby po roce 1200 je mohutná hranolová věž s úzkým parkánem a zevním ohrazením. Na přelomu 14. a 15. století byly vybudovány další obytné a hospodářské budovy, hrad byl opevněn druhým předhradím. V poslední stavební fázi bylo vybudováno rozsáhlé dělostřelecké opevnění s baštami. Přestože tento hradební okruh zůstal nedokončen, patří na svoji dobu k nejvyspělejším obranným systémům ve střední Evropě. V roce 1420 byl hrad dobyt Janem Žižkou a v roce 1421 zde husitský hejtman přišel při dalším obléhání o své druhé oko. Za zříceninu je hrad považován od počátku 18. století.

805.jpg 806.jpg 807.jpg 808.jpg

Hrad je naprosto geniální, obrovskej a dost se divím, že byl dobyt. Stylem a rozsahem mi připomíná větší slovenský Spišský hrad. Návštěvou Rabí skončila naše dovolená, zbývala pouze cesta zpátky do Bříství. Vzhledem k tomu, že byla sobota, projeli jsme i Prahou naprosto vpohodě. U pumpy jsem spočetl průměrnou spotřebu lehce přes šest litrů na sto kilometrů, což mi přišlo super. Ve Bř jsme vybalili věci, dost dlouho mi trvalo stažení asi 600MB fotek přes klíčenku do svého kompu, pak kluci odjeli a bylo po dovče. V neděli se na mě přijeli podívat Linhíci, už se jim to taky blíží :-)

TNX to: all Kovik's

Přidání vlastního komentáře k této akci