BikeTrip Kovíci 2004       2004-08-12

Letošní cyklodovolená nebyla špatná, ale nějak se nám zastesklo po báglech a objevování nových krajů, takže jsme se dohodli na čtyřdenním výletu po Čechách. Vlastik dorazil do Bř ve středu, ve čtvrtek v deset hodin byl sraz v Lysé nad Labem u Stýffka. S lehkým zpožděním dorazil nový člen - dostal kovícký šátek a přezdívku Greenhorn Linhy Kovík +++. Vyrazilijsme po pravém břehu proti proudu Labe do Nymburka. Jezdíme na kola přes deset let, ale to co jsme viděli před Nymburkem se nám ještě nestalo. Potkali jsme čtyři holky na kolech, s báglama.. a za chvíli ještě jednu čtyřku.. ještě že mířili opačným směrem.. V Nymburce na náměstí jsme si dali první pivko, vedro neskutečný, koupili jsme ještě nějaký krém a vyrazili na Poděbrady. Tam jsme si dali výbornou zmrzku, prošli se lázeňskou kolonádou a pokračovali až k soutoku Labe s Cidlinou. Tam stojí příjemná hospůdka s velkou zahrádkou pod vzrostlými stromy, servírky také pěkné, lehce jsme poobědvali. Dále podle Cidliny ke slovanskému hradišti Slavníkovců, poté už víceméně po silničkách přes Opolany, Žehuň, Žíželice a Chlumec nad Cidlinou.

Vedro bylo děsný, jak jsem se dodatečně dozvěděl, byl nejteplejší letošní den, 32,7°C. Za Chlumcem se mi rozblikaly kontrolky ukazující na přehřátí organismu a nedostatek vody. Naštěstí jsem zanedlouho dojeli do Nového Bydžova, kde jsme si koupili něco studeného v krámě a vydali se hledat nějaké příjemné místo k večeři. Upíchli jsme se v italské restauraci, 12ctka Plzeň, dobré jídlo, pěkná obsluha, není divu, že jsme se odtamtud vyhrabali až za tmy. Naštěstí do Králík to bylo jen pár kilometrů. V Králíkách jsme se uplacatili na dvoře, rozhodili spacáky a koukali na oblohu, viděli jsme pár Perseidů. Stále bylo děsný vedro, nedařilo se mi usnout, převaloval jsem se až do dvou, kdy nás déšť zahnal pod střechu. Ani v baráku to nebylo o noc lepší, 26°C na spaní není nic moc.. První den jsme dali 88km (vedro).

Po snídani jsme vyrazili přes les směrem na Jičín. V Loučné Hoře jsme zastavili u dřevěného kostelíku. Začalo trochu zlobit počasí, nepříjemně foukalo, ale v jednu už jsme byli v Jičíně. Prošli jsme si náměstí, našli zahrádku a naobědvali se. Teorie byla dát si něco lehkého, ale plněné bramborové knedlíky se zelím a dvanáctkou se nedaly odmítnout. Jídlo super, místo taky, jenom ta obsluha.. vedle to vyřešili po svém, prostě odešli bez placení. V Jičíně nás opustil Linhy, po zakoupení mapy vyrazil zpět k domovu.

Tvrdé jádro Kovíků vyrazilo do Prachovských skal. Cesta se začala zvedat, přibylo turistů, vypadalo to na déšť. Příroda super, bohužel cesty nejsou pro cyklisty, takžejsme se shodli na nutnosti pěšího výletu včetně návštěvy Trosek, tak třeba příští rok. Po průjezdu Prachovskými skalami jsme ve Střelči odbočili na Mladějov, kde jsme nakoupili něco jídla do zásob a vyrazili po hranici Českého Ráje, bohužel počasí nic moc, museli jsme vzít zavděk čekárnou v Roveni a počkat až se přežene déšť. V Libošovice jsme dali jedny Svijany a přemýšleli co dál. Nakonec jsme se shodli na pokračování po žluté ke hradu Kost, kde jsme si v podhradí dali bramboráčky a pivko. V 20hod jsem se zvedli a údolím Plakánek jsme se vydali hledat nějaké fajn místo na nocování. VYjeli jsme z chraněné krajinné oblasti Český ráj, projeli Střehomí a za Osekem jsme zahnuli do kukuřičného pole a dojeli na louku schovanou mezi lesíkem, polem a rybníkem Šlejferna. Rozhodili jsme plachtu, na ní spacáky, Vlastik vytáhnul vařič, udělali jsme polévku a pak lečo, super mít něco teplého v žaludku. Pak jsme si lehli, koukali na hvězdičky a perseidy, nedaleko nasvícený lovecký zámeček Humprecht.. pohodička. Druhý den 64km (vítr).

V půl sedmé nás vytáhnul ze spacáků deštíček, který záhy přešel do slušného slejváku. Po hoďce nás přestalo bavit čekání na lepší počasí a vyrazili jsme dál, přes Horní do Dolního Bousova. koupili jsme snídani, dalisi kafe na pumpě, a zajeli si do Rohatska na snídani. Pak jsme se museli vrátit opět do Dolního Bousova, Skyšice, Domousnice. Stále hnusný počasí, kluci jeli v pláštěnce, já půl napůl promočenej a propocenej. Rozhodli jsme, že dojedeme do Lysé, usušit se a dát sprchu. Takže po krátké pauze Prodašice, Mcely, Loučeň, Krchleby, Straky, Milovice - obídek u Farkačů. V Lysé jsme koupili maso na gril, u Stýffka jsem hned po sprše na dvě hoďky vytuhnul. Pak jsme rozjeli gril a zajeli do Bř pro Osadníky. Po zkonzumování děsnýho kvanta masa přišel čas na Osadníky, hráli jsme takovej zajímavej mezikružní model. Nakonec vyhrál Vlastik, potom vytuhnul, zkusili jsme se stýffkem ještě verzi ve dvou ale nebylo to nic moc. Třetí den 56km (déšť).

V neděli, poté co se Stýffek před jedenáctou probral, jsme jeli vyprovodit Vlastika. Z Litole na Byšičky, Káraný, po modré cyklostezce až do Staré Boleslavi, přes most do Brandýsa nad Labem. Na poslední rozlučkové pivko jsme se sekli v mexické restauraci El Dorado, výborná bramborová polévka v chlebu. Když jsme chtěli popojet, začalo pršet, tak jsme ještě chvíli pokecali. Vlastik vyrazil na Mělník, my podél vody přes Lázně Toušeň, Čelákovice, kolem Sedlčánek na most přes Labe. Tam jsem se rozloučil se Stýffkem a přes Vestec dorazil do Bř. Čtvrtý den 45km (vedro, přeháňky). Celkem tenhle trip hodil 253km.

Přidání vlastního komentáře k této akci